وبلاگ هواداران کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو
مربيان پرتغالي خاص‌ترين مربيان جهان در فوتبال هستند و رفتارهاي‌شان شما را حيرت‌زده‌ مي‌کند.مربيان پرتغالي در سطح دنيا مطرح هستند و دانش فوتبال در اين کشور کوچک اروپايي رشد و پيشرفت چشمگيري داشته است.

ژوزه مورينيو سرشناس‌ترين مربي پرتغالي جهان که در روزهاي اخير عنوان پردرآمدترين مربي را هم از آن خود کرده، شاخص‌ترين مربي پرتغالي فوتبال است. آقاي خاص که در يک خانواده فوتبالي به دنيا آمد و نتوانست فوتباليست موفقي شود از مترجمي به مربيگري رسيد.فوتبال ايران نيز از چند سال پيش به دنبال جذب يک مربي پرتغالي براي سرمربيگري تيم ملي بود. کميته انتقالي مي‌خواست آرتور جرج پرتغالي را بياورد تا تيم ملي ايران در مقدماتي جام جهاني 2010 با اين مربي سرشناس و کارکشته که لقب «فيلسوف» داشت قدم به ميدان بگذارد اما تقدير اين بود که تيم ملي در مقدماتي جام جهاني 2010 با علي دايي شروع کند و با افشين قطبي ناکام بماند تا در نهايت کارلوس کي‌روش يک مربي پرتغالي که اصالتي موزامبيکي دارد به ايران بيايد. کي‌روش متولد مستعمره پرتغال بود ولي در نهايت هدايت تيم ملي پرتغال را در رده‌هاي مختلف برعهده گرفت. او يک استعدادياب فوق العاده بود که نسل طلايي فوتبال اين کشور را به جهان معرفي کرد. برخي کي‌روش را دومين مربي سرشناس و موفق پرتغالي مي‌دانند که در باشگاه‌هاي بزرگي چون منچستريونايتد و رئال مادريد هم مربيگري کرده است.

اما مربيان پرتغالي يک خصوصيت مشترک دارند و آن رفتارهاي غيرعادي است که از خودشان در موقعيت‌هاي مختلف نشان مي‌دهند.ويژگي‌هاي خاصي که نه تنها مورينيو، که کل مربيان پرتغالي دنيا را جزو مربيان خاص قرار مي‌دهد. از درگيري‌‌هاي کنار زمين با مربي و بازيکن حريف گرفته تا رفتارهاي غيرعادي در نشست‌هاي خبري؛ تمامي مربيان پرتغالي داراي اين ويژگي عجيب هستند.مورينيو در اين بخش هم سرآمد است؛ او يکبار بازيکن حريف را در کنار زمين دلقک خطاب مي‌کند و روز ديگر به چشم مربي رقيب انگشت فرو مي‌کند! هيچکس منکر توانايي‌هاي فني‌اش نيست اما رفتار عجيب و غريبش هم غيرقابل انکار است.همانطور که کي‌روش هم در زمان سرمربيگري تيم ملي پرتغال با فيفا بر سر انجام آزمايش دوپينگ درگير شد و حتي تا مدت‌ها بر سر اين اتفاق با فيفا و مراجع قضايي آن مشکل داشت.


مربيان پرتغالي که به ايران آمده‌اند هم همين گونه‌اند، از مانوئل ژوزه در پرسپوليس تا آلفرود کاسيميروي نفت آبادان و توني اوليويراي تراکتورسازي همگي رفتارهاي حيرت انگيزي دارند.آنها همانطور که خوش‌رو و خوش برخورد هستند گاهي اوقات کارهايي انجام مي‌دهند که حيرت زده مي‌شويد.مانوئل ژوزه سرمربي پرسپوليس با کروات به يک شهرستان در استان گيلان مي‌رود و بعد از مسابقه هم مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني بيني خود را مي گيرد گويي انگار در اتاقش نشسته است.کاسيميرو که براي دومين بار به ايران برگشته است نيز رفتارهاي عجيب و غريب کم ندارد، از بالا رفتن از فنس‌هاي ورزشگاه تا پرحرفي در نشست‌هاي خبري! او در يک نشست خبري پيش از مسابقه آنقدر حرف زد که مسئولان به او گفتند وقت شما تمام است اما در پاسخ گفت هنوز برايم چاي نياورده‌ايد!توني اوليويراي تراکتورسازي هم شرايط حيرت انگيز خودش را دارد. او در پاسخ به هر سوال انواع و اقسام ادا و اطوارها را در مي‌آورد تا منظورش را به خبرنگاران برساند.شايد در بين مربيان پرتغالي شاغل در ايران فقط ژوزه کاستا آرام‌ترين و بي‌حاشيه‌ترين بود. او زماني دستيار کي‌‌روش در تيم ملي پرتغال بود اما رفتار عجيب و غريبي از او مشاهده نشد و شايد به خاطر همين رفتار آرام، اولين مربي خارجي اخراجي در ليگ دوازدهم لقب گرفت!

فوتبال ايران هم در سطح باشگاهي و هم در رده ملي به دانش مربيان پرتغالي گره خورده است، هرچند که اين پرتغالي‌هاي شاغل در ليگ ايران هنوز نتوانسته‌اند انتظارها را از نظر فني برآورده کنند اما در انجام رفتارهاي عجيب و غريب همه را شگفت زده کرده اند.مربيان پرتغالي نتوانسته‌اند خود را با ما در زمينه اجتماعي و آداب و رسوم هماهنگ کنند و بعيد است اين اتفاق اصلا رخ بدهد زيرا مربيان پرتغالي خاص‌ترين مربيان جهان هستند. مربياني که فوتبال را فقط از زاويه ديد خود مي‌بينند و البته گاهي اوقات ديدگاهي عجيب و حيرت انگيز دارند و به همين دليل هم يکباره مرتکب رفتارهايي مي‌شوند که همه دنيا را حيرت‌زده مي‌کنند، فرقي هم نمي‌کند آنها در کجا مربي باشند ايران، اسپانيا يا انگليس؛ رفتارهاي آنها براي همه عجيب و خاص است.البته ليگ ايران کم کم از مربيان پرتغالي خالي مي شود، بعد از جدايي ژوره کاستا از نفت آبادان، وي را بايد دومين مربي پرتغالي ناکام معرفي کرد. مانوئل ژوزه نيز با همه رفتارها و صحبت هاي عجيبش با پرسپوليس، نتوانست به روزهاي خوب برسد و در نهايت کميته فني اين باشگاه راي به عدم حضور اين مربي روي نيمکت سرخ ها داد.

تبلیغات


تاریخ: 22 / 9 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo
دستيار سرمربي پرتغالي رئال مادريد گفت: کادرفني از اختلاف 11 امتيازي با بارسلونا و فاصله‌اي که بين دو تيم افتاده ناراحت است.آيتور کارانکا در خصوص اظهارات ايکر کاسياس که گفته بود حاضر است 25 امتياز با بارسا اختلاف داشته باشند؛ اما رئال فاتح ليگ قهرمانان شود، اظهار داشت: کادر فني تيم از اختلاف يازده امتيازي با بارسلونا و فاصله‌اي که در حال حاضر بين دو تيم افتاده، ناراحت هستند.کارانکا در خصوص ديدار امشب تيمش مقابل سلتاويگو در رقابت‌هاي کوپا دل ري خاطرنشان کرد: هرگز رقابت‌هاي کوپا دل‌ري را دست کم نگرفتيم. کادر فني هميشه اين مسابقات را مهم دانسته‌اند.

دستيار مورينيو ادامه داد: سلتا تيمي است که عالي بازي مي‌کند. آنها هفته پيش بازي خوبي در سن مامس داشتند، هرچند که اتلتيک در اين بازي برنده شد. هدف خوب بازي کردن و خوب نتيجه گرفتن با بهترين تيم است. با توجه به اينکه بازي برگشت نيز در برنابئو برگزار خواهد شد. اميدوارم که به اندازه کافي خوب بازي کنيم تا بتوانيم نتيجه مناسبي بگيريم.وي در خصوص وضعيت هيگواين گفت: بايد منتظر باشيم و ببينيم که چه مي‌شود، فکر مي‌کرديم او زودتر به بازي برگردد؛ اما روند بهبودي او کندتر از آنچه که انتظارش را داشتيم پيش مي‌‌رود.کارانکا در خصوص رقابت ميان مسي و رونالدو يادآور شد: مورينيو پيش از بازي بارسا با رئال در اين باره صحبت کرده است. درباره بازيکناني صحبت مي‌کنيم که فراتر از اين دنيا هستند و خوراک بهتر شدن را براي يکديگر فراهم مي‌کنند. هر يک از باشگاه‌ها بيشترين استفاده را از آنها مي‌برد. بگذاريد از بازي آنها لذت ببريم.

تبلیغات


تاریخ: 22 / 9 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo
سنگربان رئال مادريد از احتمال حضورش در آينده در ليگ آمريکا پرده برداشت.ايکر کاسياس پا جاي پاي سرخيو راموس نگذاشت که روز گذشته اعلام کرده بود آرزويش خداحافظي با فوتبال در سانتياگو برنابئو است. دروازه‌بان سفيدپوشان آينده خود را در آمريکا مي‌بيند.وي در اين‌باره اظهار داشت: در 4 يا 5 سال آينده دوست دارم فوتبالم را در محيط بسيار راحت‌تري ادامه دهم.کاسياس، آمريکا را يکي از مقاصد احتمالي خود عنوان کرد و دليل اين کار را حضور در تيمي که نتواند با رئال رقابت کند، بيان کرد.

کاپيتان رئال مادريد و تيم ملي اسپانيا فشار را يکي از عوامل اساسي براي تصميم خود دانست و افزود: وقتي در سن 31 سالگي چنين انتقادات تند و صحبت‌هايي با من مي‌شود، تصور کنيد در سن 37 سالگي اين نظرات چگونه خواهد بود.کاسياس درباره ژوزه مورينيو نيز تأکيد کرد: او با صحبت‌هايي که در رسانه‌ها انجام مي‌دهد فشار را از روي ما برمي‌دارد.وي ادامه داد: بايد حرفتان را رو در رو به او بگوييد. مورينيو از کساني که پشت سر او حرف مي‌زنند خوشش نمي‌آيد. او اگر چيزي را دوست نداشته باشد يا از چيزي خوشش بيايد به شما مي‌گويد. نمي‌توانم رئال مادريد را بدون مورينيو تصور کنم.کاسياس اشاره کرد: روابط ميان مورينيو و پرز تيره نشده است.

تبلیغات


تاریخ: 22 / 9 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo
رئال مادريد حدود 10 سال است که برابر تيمهاي منطقه گاليسيا نباخته و حالا آنها اميدوارند بتوانند اين رکورد خوب خود را برابر سلتاويگو از دور رفت يک هشتم نهايي کوپادل ري ادامه دهند.

***ترکيب احتمالي

*سلتاويگو

Varas
Mallo, Cabral, Tunez, Lago
Bustos, Lopez
De Lucas, Park, Krohn-Dehli
Aspas


*رئال مادريد

Casillas
Arbeloa, Varane, Pepe, Coentrao
Khedira, Alonso
Callejon, Ozil, Ronaldo
Benzema


رئال مادريد چهارشنبه شب تلاش خواهد کرد پس از قرار گرفتن در جمع 16 تيم پاياني بتواند در اين رقابت ها بار ديگر به مقام قهرماني برسد اما آنها نخست براي رسيدن به مرحله يک چهارم نهايي مي بايست از دور رفت اين رقابت ها برابر سلتاويگو قرار بگيرند.
فابيو کوئنترائو پس از آنکه پيروزي 3-2 اخير تيمش برابر وايادوليد را به دليل مصدوميت از ناحيه همسترينگ از دست داد در حال حاضر مي تواند بار ديگر براي ژوزه مورينيو به ميدان برود. اما شايد اين مربي پرتغالي بخواهد به اين مدافع سمت چپ خود زمان بيشتري براي استراحت بدهد که در اين صورت مي توان از ناچو در خط دفاعي به جاي او استفاده کرد.ممکن است در اين بازي به رافائل واران که به تازگي درخشش خوبي نيز داشته در قلب خط دفاعي فرصت بازي داده شود .هر چند که در اين پست سرخيو راموس آماده است تا در مقابل ايکر کاسياس به عنوان مدافع مياني به ميدان برود.بنابراين با توجه به اين موضوع که تقريبا تمامي بازيکنان رئال مادريد بدون هيچ مشکلي در تمرينات تيمي اين هفته حضور داشته اند بسيار بعيد است که تغييرات زيادي در ترکيب رئال مادريد شاهد باشيم.کريم بنزما رهبري خط حمله را بر عهده خواهد گرفت در حالي که خوزه کايه خون در سمت راست خط حمله در کنار اوزيل و رونالدو از ابتدا تيمش را همراهي خواهد کرد.

انريکو دي لوکاس و پارک چو يونگ پس از آنکه اين دو بازيکن از ابتدا در ترکيب اخير تيمشان در شکست برابر بيلبائو حضور نداشتد حالا مي توانند در بازي برابر سفيد پوشان مادريد از ابتدا در ترکيب قرار بگيرند.پاکو اررا سرمربي اين تيم نيز ممکن است در قلب خط دفاعي خود از دو زوج آمريکاي جنوبي خود,گوستاوو گابريل و آندرس تونس استفاده کند.

***آيا مي دانستيد؟
•سلتاويگو هرگز موفق نشده طي 10 سال گذشته برابر هواداران خود در خانه, سفيد پوشان مادريد را شکست بدهند.
•بالاترين مبلغي که تا به حال باشگاه سلتاويگو براي فروش يکي از بازيکنان خود دريافت کرده مربوط به انتقال کلود ماکه له له به ارزش 14 ميليون يورو به رئال مادريد بود.
•اين تيم منطقه در حالي موفق شد به مرحله يک هشتم نهايي کوپا دل ري راه يابد که در مرحله گذشته آلمريا را پس از پايان نود دقيقه در وقت هاي اضافي بازي به لطف گل دقيقه 100 لوکاس شکست دهد.
•ايکر کاسياس جزء آن تيم رئال مادريدي بود که در ويگو مقابل اين تيم شکست خورده که مربوط به زماني مي شود که رئال مادريد بازيکناني چون رائول,لوئيس فيگو و روبرتو کارلوس را در اختيار داشته اما اين تيم در فصل 01-2000 لاليگا متحمل شکست 3-0 در خانه سلتاويگو شد
•شاگردان ژوزه مورينيو موفق شدند تا در مرحله قبل با کسب پيروزي 7-1 مقابل آلکويانو در مجموع دو ديدار رفت و برگشت به راحتي در جمع شانزده تيم پاياني اين رقابت ها قرار بگيرند.
•آلبرتو ريورا به عنوان جوانترين گلزن تاريخ باشگاه رئال مادريد شناخته شده,بازيکني که موفق شد تا در نخستين حضورش براي مادريد در سال 1995 در سن 17 سال و 144 روز برابر سلتاويگو اولين گل دوران حرفه اي خود را به ثمر برساند اما در حال حاضر اين هافبک 34 ساله اسپانيايي براي تيم دست دومي الچه بازي مي کند.

تبلیغات


تاریخ: 22 / 9 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo
رئال و بارسا یک بار دیگر خود را به عنوان گزینه های اصلی بردن چمپیونزلیگ مطرح کرده اند . در نظرسنجی ها این دو باشگاه بالاتر از تیمهایی نظیر بایرن قرار دارند .
در نظرسنجی ها و بنگاه های شرط بندی ، همچنان دو تیم برتر فوتبال اسپانیا را تیمهای برتر قاره ارئپا می دانند و در نظرسنجی ها نیز رئال و بارسا یکی از اصلی ترین گزینه ها برای رسیدن به فینال چمپیونزلیگ و قهرمانی هستند . شانس قهرمانی رئال به طور مثال چهار به یک است و شانس قهرمانی بایرن هشت به یک . تبلیغات


تاریخ: 22 / 9 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo